שמואל גבעוני

10.2.1984 - 31.1.1980

שמואל גבעונישמואל גבעוני, חבר קיבוץ להבות חביבה, עלה לארץ בשנת 1949 מצ'כיה ויחד עם חבריו הקים את להבות חביבה. עבד במסגרייה ובגלעם וריכז את המוסך. שנים רבות היה כגזבר הקיבוץ וכיהן בתפקידים מרכזיים. היה חבר הנהלת קואופרטיב עמק חפר והיה בין החותמים על הקמת גרנות. 

גבעוני טוען כי תושבי המועצה הכירו אותו כמרכז קיבוצי הקבה"א ובחרו בו לראש מועצה בזכות פעילותו הרבה במאבק התושבים שהחל בתקופת כהונתו של בומי בראל, כאשר החליט משרד הביטחון להפוך את שדה התעופה עין שמר לשדה תעופה צבאי. נציגי התושבים והמועצה נפגשו עם שרים וחברי כנסת והגיעו עם הסוגיה לביהמ"ש העליון שקיבל את טענתם ומנע את מימוש ההחלטה. כשנסלל הכביש לחריש עמד גבעוני על כך שייסלל כביש גם אל הכפר אום אל קטף. 

תקופתו עמדה בסימן השינוי בגישת ממשלת הליכוד להתיישבות העובדת, כאשר היישובים השיגו עד אז את מבוקשם דרך התנועות המיישבות. מאז שהליכוד עלה לשלטון החל להסתמן קושי בהזרמת המשאבים. למרות זאת השיג גבאי ציוד כבאות מתאים למועצה וממשרד הבריאות השיג עבור תושביה אמבולנס. צי האוטובוסים הצהובים צמח משניים לחמישה. המועצה סיפקה מיכלי אשפה גדולים ליישובים ופעלה לאיסוף אשפה וגזם. הוקמה מחלקת הבריאות, ככתובת לאחיות הקיבוצים, בניהול גלוריה רוט. המועצה הנפיקה רישיונות בנייה ליישובים, הוקם מועדון במאור והיה סיוע בהקמת בית הספר במייסר. 

כאשר הוקמה תחנת הכוח בחדרה נאבק גבעוני כדי שתחנות הניטור יבדקו את זיהום האוויר באופן שוטף, במטרה לצמצם את הנזק לבריאות הציבור. גבעוני המשיך בפרויקט בריכות חמצון בסמוך ליישובים וניקוז השטחים, שעליו הופקד טרם כהונתו, בנימין גלאי (ניומקה). המים שטוהרו שימשו להשקיית השדות.